Channel Marketeer

Functietitel: Channel Marketeer
Locatie: Nederland

Bedrijf:

Toonaangevende IT-vendor met breed productieportfolio en een succesvol, uitgebreid partnerkanaal.

Positie:

De Channel Marketeer bedenkt en realiseert marketingprogramma’s en -activiteiten om het partnerkanal nog succesvoller te maken en te binden. Hij/zij is verantwoordelijk voor het vergroten van de omzet uit het gehele kanaal.

 

In nauwe samenwerking met de partners en collega’s van Partner Management en Marketing (Product Marketing, Programma Marketeer en Communicatie) zet de Channel Marketeer een jaarplan op. In dit plan definieert hij/zij gezamenlijke KPI’s zoals omzet, units, diensten en marketingdoelstellingen. Voor executie kan de Channel Marketeer een beroep doen op de interne organisatie. De nadruk ligt op lead generatie en verkoopondersteunende programma’s.

 

De rol is met name tactisch van aard, met veel oog voor belangen van de betrokken stakeholders. De belangrijkste partijen zijn, naast de partners/resellers, productmarketing, communicatie en partnermanagement.

 

Het kanaal is als het ware klant van de Channel Marketeer, waardoor de rol zich op het snijvlak van marketing en sales begeeft. Met veel ondernemerschap, een externe blik en de juiste afstemming, weet hij/zij omzet uit het indirecte kanaal te vergroten en Channel Marketing verder te ontwikkelen (o.a. genereren van sales qualified leads, marketing qualified leads, etc.).

Functie-eisen:

De Channel Marketeer is creatief en begeeft zich op het snijvlak van marketing en sales. Hij/zij is strategisch, spreekt de taal van de ondernemer en weet het kanaal te inspireren en mee te krijgen. Naast planmatig werken, is uitgebreide ervaring met stakeholdermanagement cruciaal. Hij/zij is een natuurlijke communicator die het voortouw neemt, de discussie niet schuwt en beslissingen durft te nemen. Iemand die past in een rol met veel eigen verantwoordelijkheid, een grote diversiteit aan werk en bovendien niet denkt in de functies en hokjes, maar in ondernemerschap en daadkracht.

 

Naast bovenstaande, beschikt de ideale kandidaat over onderstaande eisen:

  • 10 jaar ervaring op het snijvlak van marketing en sales, bij voorkeur in een vergelijkbare rol
  • Een afgeronde commerciële of bedrijfskundige opleiding op hbo+ niveau
  • Channelervaring vanuit Vendor-perspectief
  • Communicatief sterk, uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Uitgebreide ervaring in/met IT en een complex partnerklimaat